Vi rådgiver vores kunder i valg af online marketing og ikke mindst en SEO strategi der giver sorte tal på bundlinjen.

Vi har lavet en guide, som du kan bruge til at få et indblik i, hvad det kræver af din virksomhed for at få succes med din online strategi. Vi håber, at det giver dig en god forståelse for dette arbejder og du er meget velkommen til at kontakte os en dialog om hvordan du får succes med dine virksomhed på de digital kanaler.

  1. Etablering af website / webshop på en webserver, som er hurtig. Det har stor betydning for din placering i søgeindekset for søgemaskiner, så det er derfor vigtigt at vælge et webhosting firma som kan tilbyde hurtige webservere og derfor kan de også være lidt dyre end de billigste tilbud.
  2. Vælg et web system som er standard som fx WordPress, da du kan få mange funktioner som er gratis til at starte med. Du kan også tilkøbe moduler når du har brug for det i din forretningsudvikling.
  3. Når du har webshost og system på plads så skal du have lavet et design, og igen skal du vælge et design som loades hurtigt på din webserver, men som også passer til din forretning.
  4. Næste fase er at lave indhold til dit website og der kommer SEO (søgeoptimeret tekster og foto mm.) ind i billedet. Det er ikke nok i dag blot at skrive tekster, da tekster idag skal tilpasses søgemaskinerenes krav til god SEO. Det kræver en del arbejde som almindelig person at finde ud af hvordan dette gøres og der er konstant ændringer, så hvad der var godt sidste år er måske ikke det mest optimale det næste, så SEO er en disciplin der skal arbejdes med konstant, når du har websites / webshop.
    SEO opdeles i to kategorier, hvor den ene er tekst og foto og så er der den tekniske SEO, som kræver en teknisk forståelse at kunne optimere dit website / webshop, så den får en bedre placering i søgeindeksene.
    Vi kan hjælpe dig med at lave god SEO og kan undervise dig i denne disciplin, så du fremadrettet kan lave gode SEO tekster til din website.
  5. Når du har fået etableret en god SEO i din virksomhed, så skal du til at anvende betalte online reklamer, som passer til din SEO. Det første step er at lave Google reklamer.
  6. Næste step er at vælge hvilke sociale medier du ønsker at komme i kontakt med dine kundesegmenter. Facebook er mest anvendt til B2C kanalen og ved at bruge Facebook vil du få mulighed for at se hvordan dine kundesegmenter fordeler sig, og så kan du justere dine sociale strategier på Facebook. Du kan også vælge Instagram til B2C, men erfaringer viser at denne kanal ikke skaber overskud fx med at få kunderne til at købe dine produkter / ydelser, men at du skal bruge denne kanal som awareness for dine produkter og ydelser. Du kan med fordel også anvende YouTube og det kræver så at du laver nogle videoer til dine kunder. Der viser sig et tydeligt billede at YouTube kan skabe øget salg.
    Hvis du ønsker en B2B strategi så er LinkedIn at foretrække, da mange at dine business relationer er på denne platform. Man kan også bruge Facebook.
  7. Når du har bygget din første sociale profil, så anbefaler vi at når du kender dit kundesegment, at investere i betalte reklamer på den valgte platform, da du vil kunne målrette dine annoncer mere præcist på de sociale platforme.
  8. Analyse af data genereret fra Website / webshop, sociale platforme er nødvendigt, så du får indsigt i hvad der foregår på dine digitale kanaler. Hvis du ikke gør det så vil du opdage at dine budgetter til den digitale markedsføring hurtigt vil blive brugt og at du måske ikke rammer dit ønskede kundesegment.
  9. Den digitale markedsføring proces skal vedligeholdelses løbende for at du får det mest optimale udbytte af dine anstrengelser og at få succes med din virksomhed og ikke mindste øge din indtjening.

Hvis du synes at vores guide passer til din virksomhed, så kontakt os for et uforpligtende møde, hvor vi sammen finder den strategi der passer til din virksomhed. Efter det første møde med Jer vil vi lave en foranalyse, som er et grundlag for Jeres strategi. I udgangspunktet vil foranalysen være gratis for Jer, hvis I vælger at at lave et samarbejde med os. Hvis ikke så vil vi lave en anbelaking til Jer, så I kan fortsdætte med andre leverandører.

Kategorier: SEO kategori

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *