Hvilke sociale medier skal din virksomhed vælge?

Du har sikkert fundet ud af at få at lære dit kundesegment bedre at kende så er det en god idé at benytte de social medier, da mange potentielle kunder søge information via de sociale medier. De social medier er også god til at komme i dialog med dine kunder, og så kan du også få en brugervenlig statistik over hvad kunderne kigger på.

Facebook

Er du en virksomhed der afsætter dine vare til dine kunder via en butik, og ønsker at komme ud til et bredere publikum, så kan vi anbefale Facebook som socialt medie. Det er let at oprette en Facebook profil, men det er vigtigt, at du har lagt en plan og mål med din Facebook aktivitet. Hvis ikke, så vil du opdage at Facebook også kan blive en tidsrøver fra dig. Vi kan rådgive dig om hvordan du skal bruge Facebook til din forretning, så du både har en sund butik og succes med din Facebook kommunikation med dine kunder.

Instagram

Instagram bliver mere og mere populær som et socialt medie, hvor din virksomhed kan brande sig selv. Det er en platform vi anbefaler til at brande hvad din virksomhed er og ikke prøve at sælge produkter den vej. Du skal poste gode billeder der giver brugerne en god oplevelse af din virksomhed. Hvis du vil promovere produkter, så anbefaler vi Facebook virksomhedsside, god SEO af dine tekster på webshop, diverse betalte online reklamer såsom Facebook Pixel, Instagram Insigt og Google Ads. Altså er den rå Instagram en branding platform.

LinkedIn

LinkedIn er blevet mere populær som et socialt medie, hvor din virksomhed kan brande sig selv. Din virksomhed anbefaler vi at få en profil på LinkedIn, hvor både dine kunder og leverandører er til stede. Det er en platform vi anbefaler til at brande din virksomhed, men også at fortæller om dine pordukter. Hvis du vil promovere produkter, så anbefaler vi Facebook virksomhedsside, god SEO af dine tekster på webshop, diverse betalte online reklamer såsom Facebook Pixel, Instagram Insigt og Google Ads. Altså er den rå Instagram en branding platform.

YouTube

YouTube er idag både en social platform og videokanal. Vi ser at mange virksomheder har fundet ud af at YouTube er et sted, hvor mange kunder går hen for at finde produkt-visninger og anbefalinger af produkter. Derfor skal du som virksomhed også vurdere om dine kunder er på YouTube og derfor planlægge dine social aktiviteter på YouTube.